Intro to WND’s ‘After Farah Suffers Stroke…’


Intro by John R. Houk, Blog Editor

WND story by David Kupelian

April 5, 2019

 

The online publication WND has been around a long time founded in 1997. WND’s own press asserts it is the oldest online publication of its kind.

With that said, I’m on the WND email alert list providing timely news articles. This is how I discovered the unfortunate news the WND founder Joseph Farah has suffered a stroke. Below are some brief details posted on WND 3/28/19:

 

Recently, adversity hit hard when our company’s founder and CEO, Joseph Farah, suffered a serious stroke. After spending several days in the hospital undergoing extensive testing and evaluation, he is now home, resting comfortably and recovering.

 

Although no one can say with certainty how long he will be away from WND, what I can say with certainty is that Joseph and his family are extremely appreciative of your prayers, as are all of us at WND.

 

Joseph’s medical crisis, in addition to being a difficult trial for the Farah family, is likewise tough for those of us staffing the news organization he founded and has led for 22 years. I’ve known Joseph Farah for three decades, and for 20 years have worked closely with this pioneering journalist as a colleague, good friend and fellow Christian. I know him as a man of enormous talents, integrity and genuine faith.

 

For me, even more disturbing, the formerly great Washington Post recently published a hit piece against WND mere days after Farah’s stroke was announced. It’s a sad day in the media industry when a media giant rips into another media company whose founder has had a severe medical event.

 

But I guess I shouldn’t be too surprised since WaPo has become one of the chief purveyors of Left-Wing Fake News.

 

David Kupelian writing for WND chastises WaPo and provides reassurances about WND’s intentions to keep providing Conservative news with a Christian and pro-Israel slant.

 

God bless Joseph Farah and God bless WND.

 

JRH 4/5/19

Your generosity is always appreciated:

Please Support NCCR

***********************

AFTER FARAH SUFFERS STROKE, WASHINGTON POST LAUNCHES MAJOR ATTACK ON WND

America’s 1st online journalism organization responds to attempted takedown by D.C. behemoth

 

By David Kupelian

April 4, 2019

WND

 

Joseph Farah

 

Just five days after WND went public with the news that its founder, editor and CEO, veteran journalist Joseph Farah had suffered a devastating stroke, the Washington Post has published a lengthy article attacking Farah, his wife Elizabeth, and WND, America’s first online journalism organization.

 

The story, sensationally headlined “Inside the spectacular fall of the granddaddy of right-wing conspiracy sites,” cites mostly unnamed former employees and others. The Post also mysteriously managed to get a hold of the contents of WND’s private email server, referencing and picking apart numerous internal emails going as far back as 12 years.

 

So, what does the Washington Post story actually allege?

 

Against a backdrop of ongoing financial struggles at the company, the article rolls out numerous examples of unpaid bills, unhappy authors, supposedly bad judgment, failure to adequately communicate with board members, and “reckless and undisciplined” spending by the company’s founders.

 

Evidently the Post considers it shocking and newsworthy that over its 22-year history, a small, influential though undercapitalized company in a highly competitive business, rocked regularly by seismic changes – the dot-com crash, the Google-Facebook-Amazon disruption of the internet and so on – might experience its share of failures, difficulties and embarrassments.

 

Nowhere in the Post’s article is anything remotely illegal alleged. More to the point, nor does the Post acknowledge the important and highly regarded reporting generated day in and day out, year after year, by WND’s journalists – most of whom, remarkably, have been with WND for virtually all of its two decades of existence.

 

Most interestingly, nowhere in his massive 2,700-word article does Post reporter Manuel Roig-Franzia ever get down to what has actually caused the precipitous drop in annual revenue at WND over the last couple of years, which has led to the company’s current struggles.

 

Irony alert: One of WND’s most critical revenue streams over the past two decades has been its robust e-commerce operation featuring thousands of products: the WND Superstore. But WND’s store revenues have dropped dramatically, just as sales have tanked at countless other retailers both online and brick-and-mortar, from Barnes & Noble to Macy’s, thanks to one company – Amazon – whose founder, CEO and president Jeff Bezos is the owner of the Washington Post, having purchased it in 2013 for $250 million.

 

Seeing as Bezos is the world’s wealthiest human being, the Post fortunately suffers no financial problems like WND and others do.

 

But there’s more: Besides Amazon, other internet mega-monopolies including Google and Facebook have all but destroyed the other major revenue stream for online news: advertising.

“Journalism, sustained by traditional advertising, is dying,” says the respected Washington, D.C.-based Electronic Privacy Information Center, whose written testimony to Congress’s Subcommittee on Digital Commerce & Consumer Protection explained starkly that “the revenue model that sustained journalism is broken.”

 

These developments on the internet – along with the now well-documented progressive-left bias, censorship, skewed search algorithms, demonetizing, shadow-banning, outright banning and multiple other modes of suppressing non-leftwing thought – have severely impacted many independent journalism organizations, including WND.

 

There is so much in the Post’s article that is unfair, misleading and just wrong. But rather than refute every allegation and innuendo in this one-sided, unsympathetic portrayal of a vastly smaller but influential news competitor, maybe it’s fair game – since the Post casts aspersions not just on the actions, but the motivations, of WND co-founders Joseph and Elizabeth Farah – to examine the Post’s own motivations and agenda.

 

The Washington Post was once a great newspaper (I grew up in Washington and the Post was delivered to our door daily), best known for its fabled Watergate coverage, with Woodward and Bernstein inspiring a generation of young people to follow in their journalistic footsteps – including Joseph Farah. Those days are long gone. Critics today refer to the Washington Post as “Jeff Bezos’ vanity paper,” the Amazon founder’s chief lobbying-propaganda arm in the nation’s capital.

 

For the past two-plus years, the Post has been in the forefront of the fake news coverage of the phony Trump-Russia-collusion hoax. Let’s be clear: Month after month after month, the Washington Post feverishly promoted the worst hoax in American history.

 

Even before Trump’s election and the Russia hysteria, the Post frequently compared the New York businessman to Adolf Hitler. That’s right. As this writer documented in 2016, during that historic year the Washington Post’s election coverage included no fewer than five different Post writers explicitly comparing Trump to the Nazi monster who murdered 11 million people.

 

Enough said. As Tucker Carlson puts it, “The Washington Post is not a serious newspaper. It’s a joke.”

 

Although Joseph Farah is the only person situated to respond to many of the Post’s allegations, the paper chose to publish its takedown article right after Farah suffered a major stroke rendering him totally unable to defend himself, his wife and his news organization.

 

I don’t know why the Post chose to do such a thing. But I’ll close by simply saying for the record, as WND’s vice president and managing editor for 20 years, that I have nothing but the highest respect and love for this amazing news organization, for its founders Joseph and Elizabeth Farah, and for the dedicated journalists who work here.

 

Finally, regarding that Post headline gloating over “the spectacular fall” of WND: To paraphrase Mark Twain, “Reports of our death have been greatly exaggerated.” WND is still here. And we’re committed to doing what we’ve been doing since before Amazon, Google, Facebook and others even existed – to boldly report without fear or favor on all the corruption, lies, fraud, abuse, attacks on the Constitution, and outright delusions that increasingly dominate our great country. As the 2020 election nears, count on us to focus on underreported but life-and-death issues like voter fraud in all its forms, the left’s disastrous and flat-out insane agenda, Big Tech’s intended election rigging and much more – oh yes, and exposing fake news.

 

NOTE: If you would like to support WND, you can do so either directly at the Support WND Donation page, or by making a tax-deductible donation to the newly formed 501c3 nonprofit WND News Center. Thank you.

________________________

David Kupelian is an award-winning journalist, vice president and managing editor of WND, editor of Whistleblower magazine and widely read columnist. He is also the best-selling author of “The Marketing of Evil” (2005), “How Evil Works” (2010) and most recently, “The Snapping of the American Mind” (2015). Follow him on Facebook.

 

© Copyright 1997-2019. All Rights Reserved. WND.com.

 

About WND

 

WND, formerly WorldNetDaily, can best be explained by its mission statement: “WND is an independent news company dedicated to uncompromising journalism, seeking truth and justice and revitalizing the role of the free press as a guardian of liberty. We remain faithful to the traditional and central role of a free press in a free society – as a light exposing wrongdoing, corruption and abuse of power.

 

“We also seek to stimulate a free-and-open debate about the great moral and political ideas facing the world and to promote freedom and self-government by encouraging personal virtue and good character.”

 

Indeed, WND is a fiercely independent news site committed to hard-hitting investigative reporting of government waste, fraud and abuse.

 

Founded by Joseph and Elizabeth Farah in May 1997, it is now a leading Internet news site in both traffic and influence.

 

WND has broken some of the biggest, most significant and most notable investigative and enterprising stories in recent years. See “WND Scoops” for a comprehensive list of major WND exclusive reports that first saw the light of day in these pages.

 

WND’s unique and aggressive reporting style has captured a large and growing audience on the Internet:

 

WND was voted the most popular website on the Internet every week for nearly two years running between 1999 and 2001 on the independent, European-based Global100.com.

 

WND consistently ranks as the “stickiest” news site on the Internet, meaning readers spent more time on it than on any other – including giants CNN, MSNBC and ESPN.

 

WND often ranks at the top of the news pack in READ THE REST

 

The “Trump Hid His Meetings with Putin” Stories Begin to Unravel


Fake News exposed AGAIN!

 

JRH 1/15/19

Your generosity is always appreciated: 

Please Support NCCR

******************

The “Trump Hid His Meetings with Putin” Stories Begin to Unravel

 

By Fred Fleitz

January 15, 2019

Center for Security Policy

Over the weekend the mainstream media launched a new ploy to promote their Trump-Russia collusion narrative with a story that first appeared in the Washington Post titled “Officials in dark on Putin talks.” A similar piece was published in the Wall Street Journal today, “Trump didn’t use notetakers at Putin/ Meeting.” Cable News networks and Democratic congressmen claimed these stories indicated that President Trump held secret discussions with Russian President Putin that were revealed to no one. For example, Senator Mark Warner (D-VA) told CNN on Sunday that the U.S. government ‘does not know’ what Trump and Putin discussed.

 

These stories were misleading, if not mostly false. First, they neglected to mention that the President’s decision to restrict access to read-outs of his one-on-one meetings with Putin were due to the extraordinary number of leaks to the press of his phone calls and meetings with foreign officials at the beginning of his presidency.

 

Second, it is untrue that senior officials are unaware of what was discussed in President Trump’s meetings with Putin.

 

Concerning Trump’s first meeting with Putin in 2017, although a notetaker reportedly was not present and Mr. Trump allegedly took possession of his interpreter’s notes, Secretary of State Rex Tillerson attended this meeting and provided a detailed read-out to senior U.S. officials. It is clear that the unnamed officials cited in the Washington Post piece on the 2017 Trump-Putin meeting were irritated they were not provided with copies of Tillerson’s read-out of the meeting, not that there wasn’t a read-out. It also is ridiculous for the press to assert that President Trump said something nefarious to Putin with Tillerson present.

 

Concerning President Trump’s one-on-one meeting with Putin in Helsinki last July, I can attest as former National Security Council Executive Secretary and Chief of Staff that senior U.S. officials – including myself – knew everything that was discussed. Again, the real issue here is that some U.S. officials are irritated they were excluded from read-outs of this meeting and voiced their frustrations to the press.

 

The media’s claim that this story amounts to a U.S. president concealing his secret discussions with the Russian president as part of his alleged collusion with Russia is fake news. Senior U.S. officials knew exactly what was discussed in these meetings. This story is really about a successful effort by President Trump to prevent anti-Trump government officials from leaking sensitive national security information to the press.

 

Good job President Trump!

_______________________

About Fred Fleitz

 

Fred Fleitz is President and CEO of the Center for Security Policy. He recently served as a Deputy Assistant to President Trump and Chief of Staff to National Security Adviser John Bolton. He previously worked in national security positions for 25 years with CIA, DIA, the Department of State and the House Intelligence Committee staff. Read his complete bio here. Follow Fleitz on Twitter @fredfleitz.

 

 Copyright © 1988-2018 Center for Security Policy | All Rights Reserved

 

About CSP

 

The Center for Security Policy was founded in July 1988 by 30 national security policy practitioners united by an overarching goal – to perpetuate the time-tested policy Ronald Reagan used to such transformative effect during his presidency: “Peace through Strength.” Led by Frank Gaffney, a former Reagan Defense Department official and aide to Senators Henry “Scoop” Jackson and Senate Armed Services Committee Chairman John Tower, they founded an non-partisan, educational public policy organization with a single, overarching mission: secure freedom.

 

“What an exemplary organization you are — devoting yourselves to the pursuit of peace and national security.  I can think of no loftier purpose or goal.” — 1995 letter from President Ronald Reagan to the Center for Security Policy

 

The Center has diligently advanced that goal ever since through a combination of: cutting-edge public policy research; the skillful and evolving use of multi-media platforms for outreach to – and impact with – the nation’s leadership and people; and, most uniquely, the creation and direction of coalitions to undertake effective advocacy.

 

In its early days, the READ THE REST

 

Concerning Judge Roy Moore and Latest Accuser


John R. Houk

© November 15, 2017

 

Four women accused Roy Moore of sexual misconduct that occurred nearly 40 years ago according to WaPo:

 

1. Leigh Corfman

 

2. Wendy Miller

 

3. Debbie Gibson

 

4. Gloria Thacker

On November 11 I cross posted a Gateway Pundit and BizPac Review article that showed enough light to suggest Corfman and Gibson were not credible. Frankly has an extremely tainted reputation in reporting the truth while Moore, until the mysterious emergence of four accusers a generation ago, had a spotless reputation of a godly man willing to withstand Judicial activist rulings running contrary to the Constitution.

 

Because of Moore’s Christian stand he was booted off his duly elected Office of Alabama State Supreme Court Chief Justice twice. Leftists and atheists wanted to remove the Ten Commandments from the Alabama Judicial building. In an act of Judicial hypocrisy the SCOTUS ruled in favor of the Left and atheists even though the SCOTUS building has the Ten Commandments and Christian symbolism all over it. (SEE ALSO HERE)

 

Moore’s Christian activism has annoyed Leftists legislators and the GOP Establishment. Hence Senate Majority Leader McConnel did everything in his propaganda and money power for Roy Moore NOT to win the GOP nomination in Alabama’s special election to replace Jeff Sessions who is now Attorney General. To no avail.

 

I have some unprovable speculation. Leftist legislators and the GOP Establishment concocted a Fusion GPS-like conspiracy to smear Roy Moore’s reputation.

 

Certainly much to the chagrin of anti-Moore enemies, Alabama voters were not buying the smear with polls showing Moore still leading his Dem Party opponent.

 

So what is next step to discredit Moore? Well by golly, let’s find an Alabama girl who was perhaps around then Prosecutor Roy Moore about 40 years ago.

 

VIDEO: Roy Moore Accuser Press Conference – Beverly Young Nelson & Gloria Allred

 Posted by MITCHELL WIGGS

Published on Nov 13, 2017

 

And indeed Beverly Young Nelson, now 55, but was 16 when she claimed she has proof of an attempted rape by Roy Moore.

 

Beverly Nelson: Young & 2017

 

What is Nelson’s proof:

 

Yearbook

 

Moore’s message written on the Yearbook read, “To a sweeter more beautiful girl I could not say, ‘Merry Christmas.’ Love, Roy Moore DA, 12-22-77, Olde Hickory House.”

 

Moore Autographed Yearbook

 

My first thought was if there is solid proof that Moore attempted to rape the younger Nelson, then crucify the lech. But after reading the autograph on a Yearbook undoubtedly freely given to Moore to sign, I just don’t see the lechery.

 

My next thought was someone should really do a handwriting analysis to make sure a forgery was not expertly inserted on the old Yearbook.

 

What I see is a giddy teenager next to a notable person locally receiving a pat-on-the-head of approval with Moore displaying the yearned for teen approval.

 

Apparently, Nelson’s lawyer Gloria Allred, has a bit of a reputation herself. Check this out from the Independent Sentinel:

 

Gloria Allred, Leftist Propagandist

By S. Noble October 16, 2016

 

Whenever a Republican runs for office or the left wants to truly demonize the opponent, they bring out Gloria Allred, hoax lawyer. She appears with a crying woman who has been allegedly abused by some GOP candidate.

 

Take Gubernatorial candidate Meg Whitman who was one of Allred’s victims. Allred found an illegal immigrant who worked for Mrs. Whitman and claimed she was something akin to her slave. The truth didn’t matter. The sound bites berating Whitman were what people remembered even after the truth came out.

 

GLORIA ALLRED HAS A HABIT OF FINDING FAKE CRYING WOMEN 30 DAYS OUT OF ELECTIONS .JERRY BROWN USED HER SERVICES #MAGA #DEBATE #WIKILEAKSPIC.TWITTER.COM/EYM11MTSTP

 

— DEPLORABLE LEAH

 

This is yet another example that something is fishy in Left-Land which probably includes the GOP Establishment.

 

Somehow Gloria Allred allowed Business Insider’s Josh Barrow to photograph the Yearbook autograph. Without notifying his readers the basis of a handwriting analysis, Barrow compared the Yearbook autograph to Moore’s signature on his US term limits pledge this year:

 

Top: Term Limit Pledge Signature – Bottom: Close-up of Yearbook autograph

 

Personally I’d like an expert handwriting analyst to examine the physical Yearbook autograph and compare that to an authenticated Moore signature.

 

BUT even with an authentication, the text of the Yearbook has little to do with sexual solicitation unless one pushes the envelope with the friendly words “‘Merry Christmas.’ Love, Roy Moore DA”.

 

Huh? Proof of attempted rape?

 

I don’t see it.

 

Again UNSURPRISINGLY, Roy Moore denies even knowing Beverly Nelson and his wife stands by her man quite vocally:

 

VIDEO: Roy Moore: Allegations are ‘absolutely false’

 

Posted by CNN

Published on Nov 13, 2017

 

Alabama Republican Senate candidate Roy Moore and his wife, Kayla Moore, react to new sexual misconduct allegations brought against him by an Alabama woman, Beverly Young Nelson, who claims Moore assaulted her when she was 16 years old.

 

If the Yearbook autograph is officially authenticated then Moore is mistaken about meeting the then 16 year old Nelson over 40 years ago. At worst Moore is lying, but the time frame definitely provides plausible deniability.

 

JRH 11/15/17

Please Support NCCR

Moore Accusers Credibility Examined by a Few


The Gateway Pundit & BizPac Review

I continue to be amazed at how much GOP politicians and Conservative pundits (that I typically respect) are tossing Roy Moore under the bus for unsubstantiated allegations from Left-Wing Washington Post.

 

JRH 11/11/17

Please Support NCCR

***************

Roy Moore Accuser Is 3X Divorcee Who — ‘Claimed Several Pastors Made Sexual Advances At Her’

 

By Joshua Caplan

November 10, 2017

The Gateway Pundit

 

Leigh Corfman says she was 14 years old when a 32-year-old assistant district attorney, Roy Moore, made a sexual advancement on her. According to reports, Corfman appears to be a ‘real piece of work.’ 

 

Corfman has been divorced three times, filed for bankruptcy three times and has reportedly “claimed several pastors at various churches made sexual advances at her.”

 

Leigh Corfman

 

“Purportedly Moore’s main accuser Leigh Corfman has had three divorces, filed for bankruptcy three times, and has been charged with multiple misdemeanors. Posts on Moore’s FB page indicate that Corfman, has claimed several pastors at various churches made sexual advances at her,” tweeted Newsmax’s James Hirsen on Friday.

 

The Star reports:

 

She says that her teenage life became increasingly reckless with drinking, drugs, boyfriends, and a suicide attempt when she was 16.

 

As the years went on, Corfman says, she did not share her story about Moore partly because of the trouble in her life. She has had three divorces and financial problems. While living in Arizona, she and her second husband started a screen-printing business that fell into debt. They filed for bankruptcy protection three times, once in 1991 with $139,689 in unpaid claims brought by the Internal Revenue Service and other creditors, according to court records.

 

In 2005, Corfman paid a fine for driving a boat without lights. In 2010, she was working at a convenience store when she was charged with a misdemeanor for selling beer to a minor. The charge was dismissed, court records show.

 

The news comes amid reports that the Washington Post failed to disclose another Moore accuser, Debbie Gibson, has worked as a sign language interpreter for Hillary Clinton and Joe Biden. Deborah Wesson Gibson, as she goes by on Facebook, supports Doug Jones.

 

Deborah W Gibson-Moore Accuser-Biden. Dem volunteer for D. Jones- Moore opponent

 

On Friday, Newsmax columnist James Hirsen tweeted the “Washington Post failed to disclose that one of Moore’s accusers was a sign language interpreter for Joe Biden and is a volunteer for Moore’s Democrat opponent.”

 

While The Gateway Pundit cannot confirm Gibson is a volunteer for Doug Jones, we found Facebook posts that suggest she is a Democrat who wants to see Doug Jones because Alabama’s next Senator.

 

As The Gateway Pundit’s Jim Hoft previously reported, the Washington Post accused Judge Moore of dating a 14 year-old girl in 1979.

 

Judge Moore has denied the charges.

 

On Thursday a top Alabama political activist wrote The Gateway Pundit with this: “I think it’s total malarkey! The opposition, McConnell included, will do anything to keep him out!”

 

Judge Roy Moore posted this official response Thursday night against the “forces of evil.”

 

__________________

Big questions are now arising about Roy Moore’s main accuser Leigh Corfman

 

By Scott Morefield 

November 11, 2017

BizPac Review

 

Leigh Corfman, who says she was 14 years old when then 32 year-old assistant district attorney Roy Moore initiated a sexual encounter with her, has a troubled past of her own that could very well speak to her credibility as an accuser.

 

Especially as she decided to make the accusation 39 years after the alleged incident and days before a crucial Senate campaign.

 

Author and Newsmax columnist James Hirsen put it this way: “Purportedly Moore’s main accuser Leigh Corfman has had three divorces, filed for bankruptcy three times, and has been charged with multiple misdemeanors. Posts on Moore’s FB page indicate that Corfman, has claimed several pastors at various churches made sexual advances at her.”

 

Same James Hirsen tweet as in Gateway Pundit: https://twitter.com/thejimjams/status/929020177529761792

 

According to the original Washington Post column that started it all: “While living in Arizona, she and her second husband started a screen-printing business that fell into debt. They filed for bankruptcy protection three times, once in 1991 with $139,689 in unpaid claims brought by the Internal Revenue Service and other creditors, according to court records.”

 

The Post also listed one of Corfman’s misdemeanour charges, eventually dismissed, “for selling beer to a minor.”

 

If Corfman also accused several church pastors of making sexual advances toward her, some people might start noticing a pattern, and rightly so. While most women who make accusations of sexual assault are undoubtedly telling the truth, the timing and politics of this in itself strains credulity, and Corfman’s checkered past only adds to the puzzle.

 

Corfman herself downplayed her credibility issues by saying, “There is no one here that doesn’t know that I’m no angel.”

 

Fair enough, but the timing of all this is what has the critics rightly ruffled. Even if true and even if Corfman is completely sincere, why not make the accusations during Moore’s primary campaign against Luther Strange, especially if Corfman is a Republican and a Trump voter as she claims?

 

Hirsen offered another tidbit on Friday on another Moore accuser:

 

Same Hirsen tweet also in Gateway Pundit: https://twitter.com/thejimjams/status/929017408903299072

 

_________________

Roy Moore Accuser Is 3X Divorcee Who — ‘Claimed Several Pastors Made Sexual Advances At Her’

 

© 2017 The Gateway Pundit – All Rights Reserved.

______________

Big questions are now arising about Roy Moore’s main accuser Leigh Corfman

 

Op-ed views and opinions expressed are solely those of the author and do not necessarily represent the views of BizPac Review.

 

© Copyright 2017 BizPac Review All Rights Reserved

 

Awan Funneling ‘Massive’ Data Off Congressional Server, Dems Claim It’s Child’s HOMEWORK


VIDEO: MeTV Hogan’s Heroes Promo

Wasserman Shultz & Sgt. Schultz

 

If you listen to the Mainstream Media (MSM) you probably are little aware of Imran Awan, the Pakistani national who served as a House IT guy for a lot of Dems including Debbie Wasserman-Schultz the former DNC Chairman (Chairwoman, Chairperson or whatever politically correct terminology you feel comfortable about) who fixed the Dem nomination for Crooked Hillary.

 

Apart from all the criminal enterprises Awan used to self-aggrandize himself and his immediate family, it appears Awan snatched terabits of data from the House Dems which went or was used for whatever is not yet public. (For my fellow computer illiterates, I just learned there is a difference between a terabit and a terabyte.)

 

All this time the Dems and their legions in the MSM have trying to paint President Donald Trump as the nemesis to the America that elected him to Office. AND YET the Daily Caller and Circa have uncovered that the Dems are attempting to pass the fake news that Awan’s much usage of terabits of data from House servers is nothing to see here, just forget about it and move on.

 

JRH 9/27/17

Please Support NCCR

******************

Awan Funneling ‘Massive’ Data Off Congressional Server, Dems Claim It’s Child’s HOMEWORK

 

By Luke Rosiak

September 26, 2017 7:20 PM 

The Daily Caller

 

Democratic congressional aides made unauthorized access to a House server 5,400 times and funneled “massive” amounts of data off of it. But there’s nothing to see here, Democrats told The Washington Post: They were just storing and then re-downloading homework assignments for Imran Awan’s elementary-school aged kids and family pictures.

 

A congressional source with direct knowledge of the incident contradicted the Post’s account, saying that now-indicted IT aide Imran Awan and his associates “were moving terabytes off-site so they could quote ‘work on the files’” and that they desperately tried to hide what was on the server when caught, providing police with what law enforcement immediately recognized as falsified evidence and an indication of criminal intent.

 

WATCH ROSIAK’S REPORTING ON AWAN CASE SO FAR:

 

Youtube version of Daily Caller VIDEO: Debbie Wasserman-Schultz Corruption Continues: Awan Brothers IT Scandal

 

Posted by The Daily Caller

Published on Jul 31, 2017

 

Daily Caller’s Luke Rosiak investigates a story that further embroils embattled former DNC Chair Debbie Wasserman Schultz in an ever-growing scandal.

 

The Post described the amount of data improperly flowing out of the congressional network as “massive.” One congressional source told Circa it was “terabits.”

 

A terabyte is a million megabytes; a terabit is about one-tenth of that. Awan’s three children are in elementary school or younger. A book report in Word document format could clock in at under a megabyte, even if it were 100 pages long. To fill a terabyte with family photos, a person would need 250,000 photos.

 

Rules aside, there would be little reason for a staffer to upload his children’s homework and family photos to a congressman’s server. For one, cloud services such as Google Drive and Google Photos readily provide that functionality, with a web interface. The congressional computer was a server with no monitor, so you couldn’t view the photos on it, and they had to have been uploaded onto it by another computer. It makes little sense that Awan would upload personal data from a home computer onto a House server only to re-download it.

 

Awan’s wife, Hina Alvi, was the sole person that was supposed to be authorizing the Caucus server, and she could have uploaded pictures of her children without attracting attention.

 

Yet she accessed it only 300 times as part of her job, while other people — including Awan’s two brothers and his friend Rao Abbas — accessed it 5,400 times. It’s unclear why extended family and friends would be uploading Awan’s kids’ homework and pictures more than their own mother would.

 

The Post did not note the “massive” outgoing data and unauthorized access until the 40th and 42nd paragraphs of its story, after it had quoted multiple defense attorneys and ventured into a lengthy and seemingly irrelevant but humanizing backstory on Awan’s childhood.

 

Its print headline was “Evidence Far Exceeds Intrigue” in the probe, yet it quoted only a congressional staffer who, The DCNF’s congressional source said, would not have been able to make assurances that there was nothing to the criminal investigation, because Congress has been fire walled from the criminal probe since it was turned over.

 

The Post also did not specify that data was also being backed up online via unofficial Dropbox accounts. Wasserman Schultz has acknowledged that the accounts were used for congressional data, and that she has used the service in violation of House rules “for years.”

 

The server was under the auspices of Xavier Becerra, who left Congress Jan. 24 to become California attorney general and asked for the server to be wiped at that time. Police first asked for a copy and received what they identified as an elaborately falsified image, leading police to ban them from the network immediately because they viewed it as an attempt to tamper with a criminal investigation and an indication of clear criminal intent, The DCNF reported before the Post story ran. The Awans were banned from the House network Feb. 2.

 

The Post reported:

 

By midsummer [2016], with the approval of the House Administration Committee, the Inspector General’s Office was tracking the five employees’ logins. In October, they found “massive” amounts of data flowing from the networks they were accessing, raising the possibility that an automated program was vacuuming up information, according to a senior House official familiar with the probe.

 

Initially, investigators could not see precisely what kind of data was moving off the server due to legal protections afforded by the Constitution’s “speech and debate” clause, which shields lawmakers’ deliberations from investigators’ eyes.

 

Investigators found that the five IT employees had logged on at one server for the Democratic Caucus more than 5,700 times over a seven-month period, according to documents reviewed by The Post. Alvi, the only one of the five who was authorized to access that server, accounted for fewer than 300 of those logins, documents show.

 

The invocation of “speech and debate” suggests that Democrats barred law enforcement from looking at the apparent data breach. The Post — which has highlighted the importance of cybersecurity and the intolerability of hacks on government — suggested finding any of this odd would be “unfounded conspiracy theories and intrigue.”

 

Yet, according to a senior congressional official familiar with the probe, criminal investigators have found no evidence that the IT workers had any connection to a foreign government. Investigators looking for clues about espionage instead found that the workers were using one congressional server as if it were their home computer, storing personal information such as children’s homework and family photos, the official said.

 

There are indications that Awan is less than a doting family man, and that he would use his congressional position for ill. Three women have called police on him in the last three years. One is his stepmother, Samina Gilani, who said she was kept “in captivity.” In court documents, she alleged: “Imran Awan threatened that he is very powerful and if I ever call the police [he] will do harm to me and my family members back in Pakistan and one of my cousins here in Baltimore … Imran Awan did admit to me that my phone is tapped and there are devices installed in my house to listen my all conversations … Imran Awan introduces himself as someone from U.S. Congress or someone from federal agencies.”

 

A second told police she felt “like a slave,” and a third said she “just wanted to leave.” The latter two were apparently in romantic relationships with Awan, who lived in small apartments in Alexandria, Va. that he paid for while he lived with his wife.

 

Awan began selling off many of the multiple houses that his family owns around the time he learned he was subject of the cybersecurity probe, and wired money to Pakistan, resulting in Awan and his wife being indicted for bank fraud.

 

The Post confirmed that Democratic IT aides had no experience, such as Rao Abbas, who worked at McDonald’s. But it did not mention that an Iraqi politician tied to Hezbollah sent $100,000 to a company the family set up while working for Congress, and that Awan had a secret account unknown to authorities, 123@mail.house.gov, that was tied to the name of an intelligence specialist working for Rep. Andre Carson of Indiana. The intelligence specialist denies knowing anything about the account.

 

Imran Awan: A Continuing DCNF Investigative Group Series

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

+++

 

The IT guys in the House criminal probe could read these members’ emails

 

The Awans and their associates collected more than $5 million in pay from congressional offices, often drawing chief-of-staff level pay though there is reason to believe many didn’t even show up. They are suspected of cybersecurity violations.


The money is broken down by year, congressional office and family member paid:


Imran, Abid and Jamal Awan and Hina Alvi, Natalia Sova and Rao Abbas.

Show current members only
Click a year to sort by payments that year

READ THE REST OF THE CHART

____________________

Follow Luke on Twitter. Send tips to luke@dailycallernewsfoundation.orgPGP key.

Content created by The Daily Caller News Foundation is available without charge to any eligible news publisher that can provide a large audience. For licensing opportunities of our original content, please contact licensing@dailycallernewsfoundation.org.

 

© Copyright 2010 – 2017 | The Daily Caller